Kanser hastalarının tedavisi ile ilgilenen tüm dallardaki uzmanların bir araya gelmesiyle oluşan konseyler sayesinde, başarı oranı artıyor.

Son yıllarda, birden fazla branşı ilgilendiren hastalıklarda ‘konsey’ uygulaması yaygınlaşıyor. Kanser hastalığının tedavisinde de birden fazla dalda hekime ihtiyaç duyuluyor. İşte Tümör Konseyi, bu ihtiyaca karşılık veriyor. Tümör Konseyi adı verilen toplantılarda; kanser hastalarının tedavisi ile ilgilenen tüm dallardaki uzmanlar bir araya gelerek hastanın durumunu, gelecekteki tedavisini ele alarak, bir karara varıyorlar. Hastalığın Tümör Konseyi’nde tartışılması, hastanın tedavisinde en ideal yaklaşımın belirlenmesi anlamını taşıyor.

Hastanın ortak konseyde tartışılması, hastalığın tüm detaylarla ele alınmasının yanı sıra tedavi ekibinin güncel bilgilere ulaşmasında, birbirleri ile iletişimlerinde ve eğitimlerinde de önemli bir rol oynuyor.

Tümör Konseyleri Hastalara Nasıl Bir Avantaj Sunuyor?

Tümör Konseyleri hastalar açısından önemli avantajlar sağlıyor. Konsey sayesinde hastalar tek tek uzman gezmekten kurtuluyor, hastalık tüm boyutlarıyla araştırılıyor, değerlendiriliyor ve sonuca bağlanıyor. Böylece hasta, sağlığını ve kendini daha fazla güvende hissediyor.

Acıbadem hastanelerinde tanı ve tedavi planlaması konseylerle sürdürülüyor. Sunulacak vakalarla ilgili olarak daha önce bir ön hazırlık yapılarak, vaka ile ilgili olduğu düşünülen her hekim konseye davet ediliyor. Hekimler açısından karşılıklı bilgi alış verişi, deneyimlerin ve güncel bilgilerin aktarılmasının yanı sıra onkoloji ile ilgili tüm uzmanların bir araya gelmesi sosyal bir ihtiyacı da karşılıyor. En önemlisi ise ortak karar alınması sorumluluk paylaşımını sağlıyor.